fredag den 27. januar 2012

Praktikkens første uge.

Så er jeg for alvor startet i praktik. Hele vanvidet startede en grå mandag morgen, hvor vejret var koldt. Ja, en af de morgner ens dyne føles ekstra tung. Men da jeg ankom, og trådte ind på kontoret, var der levende lys, man sad med tæpper og stemningen var varm og hyggelig. Lige sådan et sted man har lyst til at være.

Vi spiste morgenmad sammen og lagde en plan over ugens forløb. Jeg blev sat ind i tingene, alt fra arbejdstider med flextid, til frokost og.... forhåbentligt kage ordning i fremtiden. Blot et lille håb herfra :)

Allan er ham der hjælper mig, jeg kender ham privat og er tryg ved ham, derfor var det ikke svært at gå igang. Han har hele ugen været interesseret i at hører mine ideer, og faktisk er alt jeg er blevet sat til at lave, blevet meget bedre end hvad forventninger lå til. - Det hjælper helt sikkert på min selvtillid!

Idag siger vi fredag og alle tingene er allerede blevet sat i luften. For at fortælle hvad slags ting, må jeg nok heller starte med at fortælle om ugens forløb fra start;

Mandag & Tirsdag: Giv et kald!


Flyers; mobil i realistisk 3D. lavet i Photoshop.
Mandag skulle jeg lave noget til en flyers til virksomhedens førende webshop, der sælger mobil tilbehør. Denne flyers skal sendes ud med de varer, til de kunder, der bestiller i shoppen (FunGadget.dk).
  Jeg fik frie tøjler til selv at bestemme hvordan denne flyer skulle se ud. Åh åh! tænkte jeg først, men jeg fik dog lyn hurtigt ideén til, at det skulle være en mobil, hvorpå, det skulle se ud som om at kunden har modtaget en sms besked fra FunGadgets.
    Jeg fik derudover bekendtskab med QR koder. Dette var en helt ny verden for mig (på trods af det har været omtalt i undervisningen, har jeg endnu ikke selv prøvet eller brugt dem i et design før) Spændende!

Flyersne blev færdiglavet tirsdag, hvor jeg begyndte så småt på et nyt projekt.


Onsdag: Template til Facebook? aah, det må være en røver?

   Allan og Jeg, havde for start, udarbejdet en arbejdsplan, så vi begge fik de ting vi ønskede med i løbet af det næste halve år. Han lagde lyn hurtigt vægt på at han ønskede at vi startede med FunGadgets.dk facebook side, således at vi kunne lave nye og spændende ting til at tiltrække nye kunder.

   Template til facebook? Det havde jeg dog hørt om, men forstod mig ikke helt på hvad det gik ud på. Jeg søgte på google.dk og faldt over denne side: http://www.wix.com. Denne side viste sig at være sendt fra himlen og efterhånden en side som efter Allans egen udtalelse, sparede os både tid og penge. Wix, er gratis templates moduler der stiller en facebook template op, hvor man selv kan ændre ALT designet. Det er et online program, som helt sikkert er et værktøj der er værd at benytte. Det tog mig dog 3 dages tid at blive helt færdig og lærer programmet helt. Ikke fordi programmet er svært, men fordi jeg skulle designe sideløbende til disse monduler (og der er MANGE sider). Resultaten er blev rigtig fedt. Tjek det ud: http://www.facebook.com/Fungadgets.dk. (nu du er på siden, hvad så med at trykke "like" :) tak)


 
(vix online program + mit designet template)

Torsdag og Fredag: ITS ALIVE!


   Onsdag var jeg alene på kontoret og det gik fint, Allan var på SEO kursus i København. Medejeren ringede dog og forsikrede mig om at jeg kunne ringe til ham, så skulle han nok komme ind, hvis der skulle opstå nogle problemer. Det var dejligt at de stolede så meget på mig, og det at det er et lille firma, gør at sammenholdet er unikt. Kender dem begge fra del år tilbage og har lavet deres firmas hjemmeside og andet for dem. Så de var ovenud lykkelig for at jeg valgte dem at komme i praktik hos. Det samme er jeg. Både fordi jeg simpelthen ELSKER at være her, men også fordi jeg har hørt at det sted jeg ellers fik tilbudt praktik plads, torsdag, gik konkurs. AVS!

   Nå men Allan ønskede 3D figurer han kunne bruge til sin webshop og til gennerel brug på fanpage og andet. Jeg slæbte mig selv igennem illustrator (ÅÅH LORD, hvor jeg hader illustrator) og fik en karakter der alt i alt lignede en børnhave tegning. Men så sad jeg og legede for sjov i Photoshop, og så vupti. Var Fun & Gadgets født. (Fun er grøn, Gadgets gul - den gule er ikke vist i denne blog da der skal arbejdes på hende senere)


    Fredag gik med at rette figurene til, sætte dem på FunGadgets's facebook side + Google side. Samt lave et nyt logo til FunGadgets. Jeg havde også lavet det allerede eksisterende logo, før jeg overhovedet var startet på min uddannelse, så nu trængte det til fornyelse. OG det blev der. Sidder idag og kan se tingene bliver brugt og er stolt op over begge ører over mine resultater. Bedøm selv.

Logo:
Det gamle logo


Det nye logo



Alt i alt en rigtig god uge. Glæder mig allerede til en uge til :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar