onsdag den 19. oktober 2011

Hvem hulan er det jeg er?

Efterårsferien er som navnet så bekendt lyder; Efterår. Jeg sidder og varmer mig på en god kop kakao imens jeg gnider mig lidt i øjnene, "Hvorfor er det at det altid er svært at lave hjemmeside til sig selv? ". Det ikke ligetil, selvom det egentlig burde være det, jeg mener, hvem anden end en selv burde vide hvad man besidder? Jeg sætter koppen fra mig og undre mig videre. Når andre kommer til mig for at få lavet hjemmesider og andet design, dukker der 1000 ideér op, ja jeg bliver sågar nød til at noterer sig dem for at kunne rumme dem alle. Men når det kommer til en selv, er man blank.... helt blank.

Hvor vil jeg hen?
En ting har jeg lært. Man skal være målrettet med hensyn til sidens budskab, samt indhold. Det hjælper ikke at lave en side om hvor god man er til at designe, koge klejner og spille høvdinge bold. Nej, man må begrænse sig og lave en side der fortæller lige netop det man ønsker at arbejde sig hen imod. Jeg tænker på fremtiden og tænker på hvad jeg gerne vil. Teater, animeret scenografi, designe. BUM, sådan! ..... skulle man tro. Der er så mange ting der optager en, især når man når omkring så mange emner i vores undervisning. Men begrænsning, enkelthed er vigtig. Man ønsker ikke at skabe en uoverskuelig side, der stiller spørgsmål vedrørende ens kompetencer.




Adobe Kuler
Jeg prøver at søge hjælp til ideér til farver på min side. Det tit det hjælper mig til at finde ud af hvor jeg vil hen med mit design. Jeg har en idé om hvordan sidens opstilling skal være (sådan en næsten da) så derfor søger jeg hjælp i design verdens farvelade-roulette: Adobe Kuler. - Meeeen jeg opgiver forgæves, lilla? lys blå? hvid? - Det svært. Vi har brugt Adobe kuler i vores undervisning, men jeg personligt, kan ikke finde ud af at benytte Adobe kuler ordentligt, det altså et værktøj der for mig, er mere misvisende.


Logo logo logo.
Jeg har i forvejen en hjemmeside, men vi har i skolen fået til opgave at lave den som en wordpress udgave. Det betyder, nyt design, nyt logo (hvilket jeg endnu ikke har haft). Jeg er blank vedrørende logo. Vil gerne have noget helt vildt fedt, simpelt og lækkert. Jeg prøver mig frem og kommer til et usselt resultat. Det igen her farverne er et problem. Da Adobe kuler ikke har kunne hjælpe mig, har jeg lavet det logo jeg fik svejset sammen, i flere farvrige udgaver, og derefter stillede jeg dem op efter hinanden for så at se hvilket et jeg ønsker at have. Det er vel egentlig min egen Kuler funktion. Men det hjælper mig til at sætte de farver jeg finder spændende op over for hinanden.

Mit website navn er Almida. Derfor har jeg her
 prøvet mig frem ved at lege med A'et.

" Lige et lille fif hvis du ser en rigtig lækker farve på en hjemmeside og ønsker at finde dens #farvekode, så kan du gøre brug af et gratis program Color Cop. Color Cop giver dig mulighed for at kunne opsnappe hjemmesidens farvekode ved brug af Color Cops Eyedropper Tool. Det er som sagt gratis at bruge og hjælper dig således at du spare tid, så du ikke selv behøver at prøve dig frem efter at finde farven i Photoshop. - Find den lille sjove fætter her! Enjoy."



Hjernestorm og idé brygning:
Regnen falder på ruden, jeg klapper computeren i. Tager et stykke papir frem, skriver alt jeg kan komme på om mig selv. Det vigtigt at have noteret sig nogle ting. Brainstorming er med til at give nye idéer og tit lede en på det rette spor.Det er en af de vigtigste faktorer jeg har lært i min korte karriere som multimediedesigner. Det er en ting jeg håber andre der sidder i samme situation benytter sig af. At lærer er at tage ved lære. I dette tilfælde skal jeg nu lærer mig selv at kende på alle leder og kanter.

........ BLITZ BLITZ.

I den kommende uge vil jeg sidde med hovedet begravet i skærmen for at lave min hjemmeside. Men jeg vil derudover også få taget billeder af mig selv, som skal bruges i forbindelse med dette. Så hjælper det også på det at man har forbindelser hvor man kan låne et rigtig godt Nikon kamera. Så er vi godt igang! Der vil komme flere opdateringer, fif og andet jeg har mødt på min vej senere.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar