mandag den 10. oktober 2011

Et tema om wordpress temaer:

Vi har givet os i kast med wordpress på mit uddannelsested. Jeg personligt finder det meget spændende, det er en verden med mange nye muligheder.

Jalousi i mængden:
Mine øjne følger fabrilsk med i det jeg glider fra den ene spændende website til den anden, som indeholder ideer og temaer til wordpress. "Det får jeg aldrig lært" er det første der slår mig, imens jeg synker ærgelsen. Men trøster mig med at det nok er som med så meget andet; netop at alt begyndelse svært.

Det der fanger min opmærksomhed mest i tiden er de fotorealistiske, flotte bløde design, som går igen i mange af de temaer jeg har fået kigget på. Designet på disse websites ligner mest af alt noget man kan tage ud af skærmen og bare mærke ved. Mit lille design hjerte skriger af fryd. "Det her, det skal jeg lærer!!"

Derfor dykkede jeg ned i det store cyberspace hav og  faldt over denne tutorial, som jeg ønsker at dele med jer andre, som evt. skulle sidde og have lyst til at lærer at lave et af de nye flotte realistiske design, der er fremme. - du kan se det her! 


960 Grid system - Spær dit design inde! 
Imens jeg sidder og læser den ovenstående toturial igennem, er det første jeg falder over et system jeg ikke kender. "960 grid stystem? hvad dælan er det?" Jeg bliver ført over på en side der giver mit de nyttige informationer om dette fabelagtige system. "Wauw!" det gør det at lave design fra bunden MEGET nemmere. Man kan downloade en zip-fil  med flere forskellige kolloner som bliver gennemgået på siden. "Hvor er det ikke mindre end FANTASTISK!" jeg har nu sat i en time og prøvet mig en af disse CSS filer som var med i den fine zip fil.

Hvad kan 960 Grid system så gøre?
Kan ikke lade hver med at klappe i mine nedslidte fingre, for hold da op alle de timer jeg har sat og brugt på at få den boksene i mine designs til at blive ordentligt placeret. Man søger hjælp hos flere lærer som siger, brug "position absolute" og andre der kommet med nogle helt tredje eksempler. Derfor er dette program kommet som sendt fra himlen.

Det gør det ganske enkelt lettere at designe. Vi skal altså ikke selv sidde i flere timer og få justerer pixel, margin, position. Vi skal ikke sidde og rive håret ud af hovedet på os selv når kasserne kører oven i hinanden. Med dette system er det ganske enkelt gjort for os, takket være de pull, push, alfa, omega classes! - Kunne du tænke dig at læse mere om 960 Grid systemet? så er alt dette beskrevet  på denne Side!


Gør dig selv en tjeneste og tjek det ud :) måske kan det hjælpe dig til at lave et rigtig fedt wordpress tema. Jeg håber ihvertfald at dette er mit springbræt til nye højder af tema design.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar